uitgebreid zoeken

Categorieën

Uitzonderingen

Type

Meld je nu aan!

Programma workshops | 2017

Voor de komende periode hebben wij de volgende workshops ingepland:

WorkshopDocentDatum en tijdPrijsMeer informatie
Workshop: Acquisitie voor fotografenEdouard van Arem en Rob Schippers2 februari 2017,
van 9.30 uur tot ca 16.30
€ 295 (incl. lunch)Meer informatie
Brainstorm: Online Journalistiek (oa. Blendle)Jan-Jaap Heij27 januari 2017,
van 14.00 tot ca 16.30
GratisMeer informatie
VOL: Lezing over galerie/kunstwereldRoel Sandvoort19 februari 2017,
van 15.00 tot ca 16.30
VOLMeer informatie
VOL: Workshop: Creëer je eigen succesvolle fotoprojectMarieke van der VeldenDag 1: 11 maart 2017,
van 10.00 tot ca 16.00
Dag 2: 8 april 2017,
van 10.00 tot ca 16.00
VOLMeer informatie
Workshop: CrowdfundingDocent: Anaïs Lopez23 april 2017,
van 11.00 tot 15.00
€ 125 (incl lunch)Meer informatie


De workshops worden gehouden op kantoor van Hollandse Hoogte in Den Haag (Zwaardstraat 16, 2584 TX Den Haag).
Voor alle workshops geldt: wees er op tijd bij, want vol is ook echt vol! Er is ruimte voor een beperkt aantal deelnemers. Is de keuze van je workshop al vol, stuur dan een mail aan info@hollandse-hoogte.nl dan krijg je bij een volgende ronde van deze workshop voorrang om je aan te melden.

Voor meer informatie
Wil je op de hoogte worden gehouden van ons workshop-aanbod meld je dan aan voor de nieuwsbrief door te klikken op je naam boven in de navigatiebalk en te klikken op 'mijn account'. Voor overige vragen omtrent de workshops ten aanzien van de inhoud, docenten en inschrijvingen kun je contact opnemen met Nana van Dijk via nana@hollandse-hoogte.nl of bellen naar 020 530 60 70.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Meld je nu aan!

Brainstorm Online Journalistiek

Er zijn volop ontwikkelingen op het gebied van online kranten en magazines, denk bijvoorbeeld aan Blendle of Bliyoo. Een interessante manier om informatie te verspreiden onder een –deels- nieuwe doelgroep, maar fotografie lijkt een beetje een ondergeschoven kindje bij deze nieuwe vormen van media. En dat terwijl iedereen het erover eens is dat beeld steeds belangrijker wordt. Hoe kan dat? En vooral: wat kunnen we daar aan doen? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat ook fotografen een plek krijgen binnen deze nieuwe ontwikkelingen?

Het programma en de docent
Op 27 januari gaan we samen met Jan-Jaap Heij, o.a. initiatiefnemer van Reporters Online, kijken of we samen tot mooie nieuwe verdienmodellen en toepassingen kunnen komen voor fotografen. Jan-Jaap zal over Reporters Online vertellen en over de mogelijkheden (en uitdagingen) die hij ziet voor fotografen. Wil jij meedenken en brainstormen over de toekomst van fotografie binnen online publicaties?

Wanneer
Datum: 27 januari 2017
Tijd: 14.00 tot ca 16.30
Toegang is gratis, maar we hebben beperkt plek (maximaal 20) Na afloop is er tijd en gelegenheid voor een borrel.

Schrijf je hier in voor deze workshop.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Meld je nu aan!

Acquisitievaardigheden voor de ondernemende fotograaf

Acquisitie wordt steeds belangrijker voor de professionele fotograaf. Dit vraagt echter om andere kennis en ervaring dan alleen fotografische kunde. Tijdens deze workshop leer je wat je moet weten als fotograaf die zelf moet zorgen voor klanten. Je ontdekt in deze workshop hoe jij dit direct in jouw beroepspraktijk kunt toepassen. Edouard en Rob vertellen hier kort wat ze gaan doen in de workshop.

Programma
Het interactieve programma bestaat uit de vier onderdelen. Het is echt interactief: je krijgt opdrachten die je met elkaar bespreekt; je wisselt ervaringen uit met vak-collega’s; je krijgt direct feedback van de docenten. Neem daarom ook vragen en voorbeelden mee naar de workshop. Om te vragen, om te delen.

1. Workflow van het acquisitieproces
De dag start met in kaart brengen hoe het koopproces van klanten eruit ziet en vooral hoe je daar als fotograaf doeltreffend op in kan spelen. Onderwerpen zijn: latente behoefte, manifeste behoefte, behoefte versus vraag, oriëntatie gedrag, selectie elementen, verkopen of laten kopen, showstoppers en procesbevorderaars. Het doel is acquisitiekansen leren zien en benutten.
2. Beeldmerk van de fotograaf
Tijdens dit onderdeel draait het om de afwegingen van klanten en wat dit betekent voor jouw commerciële profilering als fotograaf. Onderwerpen zijn: koopmotieven, motief of motivering, bijzaken versus hoofdzaken, onzekerheidsreductie, identiteitsvraag, breinpositie, bedrijfsformule en het persoonlijke merk. Het doel is weten wat jouw (potentiële) klanten belangrijk vinden en jezelf daarbij passend te profileren.
3. Klik met de klant maken
Uiteindelijk komt het in de acquisitie aan op het gesprek met de (potentiële) klant. Deze module zet de aspecten van het acquisitiegesprek op een rij. Vanaf het eerste contact tot en met het offertegesprek. Onderwerpen zijn: contact maken, correct overkomen, behoefte achterhalen, interesse wekken, voorstel presenteren, tegenwerpingen opvangen, (prijs)bezwaren bespreken, koopsignalen zien en gesprek vervolgen. Het doel is leren wat de gespreksfasen zijn en hoe je het gesprek in goede banen leidt.
4. Bewerking van de klant
Doelmatig verkopen draait om klanten van kopers maken ofwel kopers die regelmatig voor meer terugkomen. Het laatste deel van de dag gaat daarom over klantenmanagement. Onderwerpen zijn: klanttevredenheid, herhalingsgedrag, complementaire omzet, veranderingsrisico’s, klant-, vraag- en/of product georiënteerde commerciële communicatie en passief versus proactief. Doel is klanten leren vast te houden en uit te bouwen.

Voor wie?
Deze workshop is bedoeld voor parttime of fulltime zelfstandige fotografen, filmers of leveranciers van beeldmateriaal die meer uit hun acquisitie-inspanningen willen halen of hier actief mee aan de slag willen.

De docenten
De workshop wordt gegeven door Edouard van Arem en Rob Schippers. Edouard is een zeer ervaren beeld- en communicatieman op het gebied van beeldselectie, beeldredactie, opdrachtfotografie, advisering beeldgebruik, opslag en copyright. Hij heeft 13 jaar bij ANP Foto gewerkt en als foto-researcher en foto-editor voor onder meer Sanoma Uitgevers, Shell International en DPA Picture Alliance. Rob Schippers is directeur – consultant bij SchippersZaken bv. Hij heeft bijna 40 jaar ervaring als manager en/of consultant voor dienstverlenende organisaties en/of zelfstandigen. Daarvan 28 jaar als zelfstandig ondernemer. Zijn specialisme is marketing en acquisitie van creatieve diensten. Op dit gebied is hij tevens een ervaren docent en trainer.

Wat krijg je?
Een interactieve workshop waar de vragen van de deelnemers centraal staan. Je deelt kennis en ervaring met de docenten en de deelnemers. Het programma is daarbij samengevat in een syllabus met de presentatiedia’s en als extra een digitale handleiding over het acquisitiegesprek voor gebruik in jouw dagelijkse praktijk.

Wanneer
Datum: donderdag 2 februari.
Tijd: 09.30 – ca. 16.30 uur.
Prijs: € 295 (incl. lunch).
Schrijf je hier in voor deze workshop.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Meld je nu aan!

Lezing over de galeriewereld door Roel Sandvoort

Op 19 februari komt Roel Sandvoort, één van de oprichters van Hollandse Hoogte, praten over de kunstmarkt voor fotografen. Roel heeft zich de afgelopen tijd vol overgave toegelegd op de verkoop van fotografie, zowel in zijn eigen (pop up) galerie als op kunstbeurzen. De 19e komt hij praten over zijn bevindingen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:
• Wat moet een fotograaf weten over fotografische kunst?
• Hoe zit het met oplagen? Aan welke formaten kun je denken?
• Wat is het belang van de kwaliteit van de prints?
• En hoe moet je het laten afwerken? Wel of geen lijst? Met of zonder glas?
• En hoe kom je tot een acceptabele prijs?
• Kun je zonder een galerie? Hoe werkt een kunstbeurs?

Roel Sandvoort: “Dit zijn de belangrijkste vragen die ik zal behandelen in mijn lezing, die in eerste instantie bedoeld is voor startende kunstfotografen. Maar ook als je wat ervaring hebt, kan deze lezing verdieping geven.
Het zal zeker geen eenrichtingsverkeer zijn. Ik laat mij graag onderbreken door je vragen. Hoe meer hoe beter, dat maakt het alleen maar interessanter.”

“De tijd van fotografie als ondergeschoven kindje op de kunstmarkt is wel voorbij. Weliswaar dook onlangs plotseling weer het verwijt op dat fotografen gemankeerde schilders zouden zijn, maar dat beschouw ik maar als een laatste stuiptrekking. Natuurlijk is het opmerkelijk dat er een stroming in de fotografie is, die teruggrijpt naar een beeldtaal van eeuwen geleden. En er zijn kunstbeurzen waar fotografie nog apart gezet wordt. Maar tegelijkertijd zijn er nogal wat galeries die naast schilderkunst, beelden en lithografie ook fotografie aanbieden.”

Wanneer
Datum: 19 februari
Tijd: 15.00 tot ca 16.30
Prijs: gratis, met na afloop een borrel.
Schrijf je hier in voor deze workshop.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Meld je nu aan!

Workshop: “Creeer je eigen succesvolle fotoproject”


Voor alle fotografen die een eigen project willen gaan verwezenlijken!

Inspirerend tweedaags programma
Dag 1: De ochtend zal bestaan uit een uitgebreide lezing van Marieke over haar werk. Ook zullen er vragen vanuit de groep worden beantwoord.
's Middags zullen de meegebrachte projecten klassikaal besproken worden waarbij het zal gaan over originaliteit van het onderwerp, productie,
haalbaarheid, financiën, en hoe het te publiceren achteraf. Bij ieder project wordt een doel gesteld voor de volgende workshop-dag.
Dag 2: Tijdens dag 2 zullen wij samen de resultaten aan de hand van de op dag 1 gemaakte doelen bespreken.
We eindigen de dag met een korte inspiratie-sessie van projecten van andere fotografen.

"Ik vond het een inspirerende workshop met een diversiteit aan projecten en goed advies van Marieke en vanuit de groep om zelf verder te werken aan mijn project” - John Peters - JohnPetersFotografie.nl

Voorbereiding cursist
Bereid je voor om het optimale uit deze workshop te halen. Zet je eigen project in grove lijnen op papier. Het project mag al halverwege zijn of bijna klaar, maar het mag ook enkel een eerste krabbel op papier zijn. Zoek daarnaast ook een fotoproject van een andere fotograaf die je voorbeeld zou kunnen zijn.
Probeer te verwoorden waarom je dit project zo waardeert.

De docent
Marieke van der Velden is een succesvolle documentaire en portret fotografe die in Nederland en daar buiten voor allerlei opdrachtgevers werkt.
Ook stuurden NGO's zoals UNICEF haar meer dan 50 keer naar allerlei gebieden in de wereld waar zij hun projecten vastlegt. Eenmaal per jaar maakt ze een eigen project waarin ze heel bewust zonder opdrachtgever werkt. Waarom maakt ze deze projecten? Hoe begint ze? Hoe combineert ze dit met haar opdrachtwerk? En hoe brengt ze deze naderhand in de publiciteit? In deze tweedaagse workshop zal ze je daar alles over vertellen.

Over de projecten van Marieke
Haar multimediale projecten spelen zich af in regio's die veel in het nieuws zijn vanwege hun politieke situatie. Maar i.p.v. zich op dat nieuws te concentreren richt ze zich op het dagelijkse leven. Zo maakte ze in Irak een serie rondom de vraag: 'Hoe gaat het met jou?'. In Afghanistan vroeg ze de inwoners van Kabul of ze hen mocht portretteren op hun favoriete plek van hun stad. In Libanon stelde ze vragen aan Syrische vluchtelingen namens haar Facebook-vrienden.
En in Griekenland maakte ze een film waarin ze toeristen en vluchtelingen met elkaar liet praten op een bankje in het park. Maar ook in Nederland maakte ze projecten. Zo ging ze op zoek naar vijf generaties vrouwen in 1 familielijn en volgt ze al jaren het carnaval in het Belgische dorpje Aalst.

Wanneer
De workshop wordt gehouden op twee zaterdagen in Den Haag. Er is ruimte voor maximaal 13 deelnemers. Wees er op tijd bij, want vol is ook echt vol!

Datum dag 1: 11 maart 2017, van 10 tot ca 16.00 uur
Datum dag 2: 8 april 2017, van 10 tot ca 16.00 uur

Prijs: € 255,= voor beide dagen (inclusief lunch).
Schrijf je hier in voor deze workshop.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Meld je nu aan!

Workshop Crowdfunding

Tijdens deze workshop word je klaargestoomd om je eigen droomproject te financieren. Gedurende de dag kom je erachter welke projecten zich perfect lenen voor crowdfunding en wat de uitdagingen en valkuilen zijn bij een crowdfundingcampagne. Anaïs staat stil bij de beste manieren om aan de slag te gaan en laat ook zien hoe het juist niet moet.

Over de docent
Fotograaf Anaïs López (1981) studeerde in 2006 af aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag en in 2010 rondde ze een Master af aan de St. Joost Academie. Anaïs is een verhalenverteller pur sang. Ze is gefascineerd door het leven in de stad; de manier waarop mensen hun weg zoeken e´n hun plek innemen binnen een stad. Deze fascinatie vertaalt ze in fotografie en bewegend beeld. Ze maakt documentaires over maatschappelijke onderwerpen en door middel van persoonlijke portretten vertelt zij op een subtiele wijze een groter verhaal.

Al Anaïs’ projecten zijn in ieder geval voor een deel gefinancierd door middel van crowdfunding, dus een ervaringsdeskundige is ze zeker. Naast haar eigen projecten werkt Anaïs ook in opdracht als portretfotograaf voor onder meer nrc.next en is ze medeoprichter van Docking Station, een nieuw fotografieplatform voor visuele verhalen.

Inhoud workshop
In het eerste deel van de workshop vertelt iedereen kort in over zijn of haar project. Daarna zal Anaïs vertellen wat crowdfunding precies inhoudt, en zal ze voorbeelden geven.

Na de lunch zal iedereen samen in groepjes van 3 of 4 werken aan ieders project, onder begeleiding van Anaïs.
Het is belangrijk voor alle deelnemers om goed na te denken over zijn of haar project. Het is ook goed om eventuele vragen voor te bereiden en mee te nemen, zodat die kunnen worden beantwoord in de workshop. Misschien kunnen jouw vragen ook wel een ander verder helpen! Op deze manier kan iedereen na de workshop meteen aan de slag met hun eigen crowdfunding.

Datum en tijd: Zondag 23 april 2017 11:00-15:00
Prijs: €125,- inclusief lunch
Er kunnen maximaal 12 mensen meedoen, dus wees er snel bij!

Meld je aan

Naam*


Bedrijfsnaam


Adres*


Postcode* / Plaats*


E-mailadres*


kies je workshop / lezing*


Vragen/opmerkingen
*verplichte velden

Nieuwe lightbox

Geef hieronder een naam voor de nieuwe lightbox.

Ogenblik geduld

Een ogenblik geduld alsjeblieft, je bestand wordt nu klaargezet.


Bestand staat klaar

Je ontvangt een e-mail met een link waarmee je het zip-bestand kunt downloaden. Dit proces kan een paar minuten in beslag nemen.

Fout opgetreden

Er is een fout opgetreden. Je zip-bestand kon niet worden gegenereerd.